poniedziałek, 6 stycznia 2020

Summer, Christmas & New Year's Eve Shawls

Letnia, Bożonarodzeniowa i Sylwestrowa

W świątecznej przerwie od pracy zawodowej zrealizowałam dwa chuściane projekty. Oba z włóczki YarnArt Flowers. 
Nie pierwszy raz pracowałam tą włóczką. Jeszcze latem zrobiłam chustę dla siebie, dlatego LETNIA.
Z gradientowych włóczek robi się szybciej niż z jednokolorowych. Ciekawość przejść kolorystycznych mobilizuje do rozpoczęcia następnego rządku, i kolejnego, i jeszcze jednego... 
Był to jeden z powodów powrotu do tej włóczki. Inną zaletą jest jej skład: bawełna i akryl.Wyrób jest przyjemny w noszeniu, nie traci formy, nie mechaci się, nie drapie i nie gryzie.

Chusta przeznaczona dla Starszej Córki jest bardzo podobna do mojej. Wykonałam ją na drutach ściegiem francuskim, dodając ażurowe dziurki i zmieniając regularny kształt trójkąta za pomocą rzędów skróconych. Skończyłam ją w pierwszy dzień świąt, dlatego BOŻONARODZENIOWA.

Chustę dla Młodszej Córki zrobiłam na szydełku i skończyłam jeszcze w ostatnim dniu starego roku, dlatego SYLWESTROWA. 
Schemat znalazłam w sieci i post factum odkryłam na innym blogu, że prawdopodobnie zrobiłam wariację nt. Virus Shawl. Wariację - bo nie chciałam, żeby wzór był płaski, dlatego wprowadziłam słupki reliefowe, a one dają efekt trójwymiarowości. 
Oryginalny wzór jest dostępny za darmo tu.

Dane techniczne:

BOŻONARODZENIOWA
YarnArt  55% bawełna, 45% akryl 
color 263
250g/1000m 
druty: 3.0

SYLWESTROWA
YarnArt  55% bawełna, 45% akryl 
color 279
250g/1000m
szydełko: 2.5

LETNIA
nie zachowałam metki, więc nie wiem jaki kolor
reszta danych jak w BOŻONARODZENIOWEJ

10 komentarzy:

  1. Bokasiu, pięknie dziergasz! Napisałaś u mnie, że lubisz chusty - strzałki, a tutaj piszesz o zamiłowaniu do gradientowych włóczek. W związku z tym mam dla Ciebie propozycję udziału w teście. Chciałam do Ciebie napisać maila, ale nie mogę znaleźć adresu. Odezwij się proszę na mojego maila (renaltowka@gmail.com) jeśli jesteś w ogóle tematem zainteresowana, a ja wtedy podam więcej szczegółów. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uznanie :-) Odpowiedziałam na propozycję w mailu.

      Usuń
  2. Lubię te chusty, bo w przeciwieństwie do zwykłych szalików świetnie się układają, dzięki czemu mogę je nosić za każdym razem inaczej i zawsze jest mi ciepło i wygodnie pod szyją. No i te kolory! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ci się podobają i że je nosisz. Rzuć tylko hasło, a chętnie zrobię ci kolejną w dowolnym wybranym przez ciebie kolorze i wzorze. 😘

      Usuń
  3. Piękne te Twoje chusty, wszystkie, ale mnie skradły serce te urocze kropeczki w letniej i bożonarodzeniowej. Czasem mniej znaczy więcej. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chusteczki w kropeczki, a raczej w dziureczki :-) Liczenie oczek między nimi, żeby zachować równe odstępy, było trochę uciążliwe.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Czytając takie komentarze czuję, jak wyrastają mi skrzydła. Obym nie odleciała za daleko.

      Usuń
  5. Możesz spokojnie odlatywac😁 i być dumna z takich chust. To prawdziwe perełki ! Gdybym umiała tak czarowac szydełkiem jak Ty , to codziennie zakladalabym w innym odcieniu w zależności od pogody i chumoru a do tego podraznilabym koleżanki w pracy 😁 Bądź z siebie dumna bo nie wszystkie jestesmy tak zdolne jak Ty. 😘

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że do mnie trafiłaś/łeś, będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.