sobota, 11 stycznia 2020

Petrol & Indygo

oraz Billion Colors po raz drugi

Kardigan "Petrol & Indygo" powstał z połączenia dwóch nitek Drops Flora. 
Petrol okazał się kolorem bardziej inwazyjnym, indygo tylko trochę przytłumił jego intensywność. Wzór z głowy, choć na pewno inspirowany swetrami doroty. 
Sweter robiłam dość ścisło, bo przy podwójnej nitce używałam drutów 4,0, a przy ściągaczach i plisie kołnierzowej nawet 3,0. W związku z tym jest ciepły i nie hula pod nim wiatr, co ma znaczenie dla takiego zmarzlucha jak Starsza Córka.

Dumna jestem z kilku elementów tego swetra. 

Po pierwsze - plisa kołnierzowa. Kształtowałam ją rzędami skróconymi, dlatego na dole jest węższa, a u góry szersza. Ilość oczek na drutach to było prawdziwe wyzwanie - dosłownie czułam ciężar zadania, od którego robiło mi się gorąco. Był to ostatni etap pracy i w środku lata na kolanach trzymałam 700g żywej wełny.
Po drugie: zadowolona jestem z efektu, jaki otrzymałam na karku. Najpierw przerabiałam jedno oczko,a drugie przekładałam bez przerabiania, a dopiero po kilku rzędach przerabiałam te dwa oczka razem. Oprócz zmniejszenia ilości oczek, uzyskałam w ten sposób też wzmocnienie dzianiny.
I po trzecie: wpuszczane kieszenie. Robiłam je po raz pierwszy w życiu. Musiałam, więc posiłkować  się doświadczeniem innych dziewiarek. Bardzo mi pomogły kursiki swetrów doroty.
Kardigan jest otwarty - nie ma guzików, troczków, ani paska.  Oversize to rozmiar, w którym Starsza czuje się najlepiej.
Skoro został uwieczniony na zdjęciach, to przypominam jeszcze sweterek Billion colors.
Starsza Córka z Nelą
W środku zimy - nie zimy, tęskni się do wrześniowego słońca, spacerów po lesie i chwil przy ognisku.
Sesja swetrowa i powyższe zdjęcia zrobione podczas wrześniowego wypadu do Siostry i Szwagra na Jurę.

Dane techniczne:
Kardigan
po 7 motków Drops Flora 65% wełna 35% alpaka
unicolour indygo 10
mix petrol 11
druty:4,0 i 3,0 (ściągacze)
Billion colors
zrobiony z resztek

6 komentarzy:

  1. Świetne te dzianiny! Zwłaszcza kardigan, solidny, przemyślany, pięknie wykonany i wykończony. Podziwiam całą włożoną pracę, (zwłaszcza przy plise) i jej efekt, rozwiązanie na karku nie tylko wzmacnia dzianinę i spełnia funkcje praktyczne, ale też ją zdobi, podobnie plisa i kieszenie. Nie wiem kto jest bardziej dumny, mama która coś takiego zrobiła, czy córka która może to nosić. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę mówić tylko za siebie - jestem bardzo dumna i szczęśliwa, kiedy widzę, że moje udziegi są noszone.
      Czy przemyślany? Chyba nie do końca - miał być dla mnie, a pasuje na córkę.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ja w zasadzie też jestem z niego zadowolona.

      Usuń
  3. Bardzo fajny kardigan. Podoba mi się zarówno fason jak i połączenie kolorów. Patent ze wzmocnieniem na karku też wart zapamiętania. A ten kolorowy sweterek pod kardiganem również bardzo ładny ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że swetry się podobają. Wzmocnienie na karku - myślę, że następnym razem pokuszę się o półokrągłe, powinno lepiej wyglądać.

      Usuń

Cieszę się, że do mnie trafiłaś/łeś, będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.